Kalla Fakta:s avslöjande om duvproducenterna!!!!

hallå!!! Har ni sett den hemska särbehandling som de stackars fåglarna får??? Jag kunde inte hålla tillbaka tårarna, jag mådde riktigt illa efter att ha sett bara en liten sekvens på tv4 om hur tv-producenter drar och sliter av gåsarna sina fjärdrar.. och dom stackarna skriker av smärta och rädsla. Såg nyss tv4 nyheterna med Kristin Kaspersen och Anders och de diskuterades att det bästa vore om man kunde få till en lagstiftning som rör hela EU. Alla berörda medlemsländer, ska vara med och följa den.. jag hoppas att det kommer gå vägen men jag är tyvärr pessimistisk kring detta! Jag tror att de olika ländernas syn på just djurens rätt är så vitt skilda så att det inte går att få till stånd en gemensam lag kring detta. Informationsflödet måste bli sååå mycket bättre och ex Kina, som är det landet som har mest okunskap kring detta.. måste få ta del av så mycket mer kunskap om djurens rätt än vad det i dagsläget vet. nåja, vad händer hos mig idag då?? Hm. Äntligen ska jag och Samuel börja få ordning i kaoset i lägenheten (kaos - då menar jag att vi fortfarande har mkt att småplocka med och fixa). Så är det ju när man flyttar och har småbarn!! Ni ska få se, ni som inte har småbarn ännu.. Det tar "T I D" att komma i ordning. Jag lovar. Men men.. nu väntar jag bara på att den där Mini Vac:en ska komma från Ellos, det behöver dammsugas här hemma!! Minst sagt!! ha en fin dag alla mina vänner som läser min blogg!! Bilder kommer snart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0