byxlösa jag!!

alltså, varför har jag inte lyckats hitta några passande byxor till mig och varför har jag så svårt hitta ett par som passar perfekt? Hm. Dags för förändring. Idag tycker jag att jag kände mej fin, men det var imorse. Nu känner jag mej bara tråkig och nästan byxlös. Mitt för tillfället extremt begränsade byxutbud känns hopplöst. Dags att inhandla byxor och det "pronto". I min garderob hänger ett par H&M jeans (som sitter bra) och så äger jag ett par svarta H&M finbyxor (en bred modell). Det är allt. Ska alltså till stan efter jobbet. Jag ska hitta minst ett par innan jag åker hem.

så länge så är jag sååå sugen på "Örtbakad kyckling med squashtagliatelle"..

(recept från: www.recept.nu)

Ingredienser

4 4 st kycklingfiléer
1 1 kruka färsk basilika
0.5 0.5 kruka persilja
50 50 g färsk parmesan
25 25 g valnötter
1 1 st vitlöksklyfta
2 2 dl creme fraiche
salt
vitpeppar
4 4 squashfrukter
1 1 tsk salt
ca: ½ dl god olivolja
1 1 knippe färsk bladpersilja
rivet skal och saften av en citron
havssalt och nymalen svartpeppar
50 50 g grovt riven färsk parmesan
Garnering: valnötter, basilikablad

Squashtagliatelle:
4 4 st squashfrukter
1 1 tsk salt
0.5 0.5 dl god olivolja
1 1 knippe färsk bladpersilja
1 1 st citron, rivet skal och saft
havssalt
nymalen svartpeppar
50 50 g grovt riven färsk parmesan
Garnering: valnötter, basilikablad


Gör så här

1. Skölj av Squashfrukten och hyvla "tagliatellestrimlor" med hjälp av en potatisskalare. Lägg strimlorna i ett durkslag och blanda med salt. Låt stå och vätska sig medan du gör i ordning resten av ingredienserna.

2. Sätt ugnen på 200 grader.

3. Lägg kycklingfiléerna i en smord ugnsfast form. Lägg basilika, persilja, parmesan, valnötskärnor, vitlök i en matberedare och kör till en smulig massa.

4. Lägg crème fraiche i en skål och rör ner örtblandningen. Smaka av med salt och peppar. Bred blandningen på kycklingfiléerna och stek i mitten av ugnen i cirka 30 minuter.

5. Lägg över squashtagliatellen i en skål. Häll på en god pepprig olivolja, rivet citronskal och saften av en citron och blanda. Tillsätt hackad bladpersilja, riven parmesan och strö på flingsalt och malen svartpeppar.

6. Servera kycklingfiléerna med den kalla squashtagliatellen och garnera med basilikablad och lite valnötter.


Kommentarer
Postat av: Vaniljlatte

Jag hatar att köpa byxor. Vilket resulterat i att jag bara har 1 par. Värdelöst. Detkan ju ha att göra med att ekonomin inte tillåter klädshopping till mig just nu, ska bli ändring på det nu när jag börjat jobba igen!



Och snart kommer ju du och jag kunna köpa byxor hur somhelst! För vi (ialla fall du) är ju så duktiga!

2008-09-02 @ 21:32:45
URL: http://vaniljlatte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0