Så här firar jag midsommar 2008!!

idag är det midsommardagen och jag har precis kommit hem från svärföräldrarna, är hemma själv. Magnus och Samuel är kvar hos dom eftersom vi ikväll ska fira Magnus kusin, Johan, som fyller 40 år idag! Igår var det midsommarfirande/kalas för Christer, Magnus lillebror i T Bygdegård (samma plats som vi ska till ikväll).. Igår började vi firandet av Christer klockan 14.00 i bygdegården då släktingar och många barn var bjudna. Det var väl en sisådär 50 personer där igår. Ola en av dom bjuda, Christers kompis hade visst vunnit flera miljoner på spel, han livnärde sig på det  nu. Tyckte så synd om honom, då båda hans föräldrar hade gått bort i cancer.. det vet jag ju själv hur det känns när min pappa har det! Man lider så in i helsike med den personen och man själv far så illa också! Nog om det, nu ska här pratas mer fest!!

Det var en bra kväll, bra stämning och alla var glada! Vi sjöng snappsvisor på traditionellt sätt och men vädret var regnigt, som det ofta är just på midsommar! Vi gick tipsrunda och vem vann!?? =) Jo, jag.. *lite skrytsamt sagt va?* utslagsfrågan var när på dygnet Christer föddes och jag gissade på 20.30 på kvällen, var iofs fel. Men närmast. Han föddes 00.05 på natten. Magnus var rätt så dragen som man säger, blev en del dricka under kvällen. Maten vi först åt bestod av ägg, skinka, varmrökt lax, olika sillsåser, vanlig sill (som jag nu inte alls gillar), potatis med dill, gräddfil med gräslök, sallad mm mm.. en mängd goda tillbehör (buffébord) alltså. Senare framåt kvällen dansade jag och några tjejer.. Sen var det dags för ny mat igen.. Då åt vi grillat och en massa tillbehör, men det är ju midsommar bara 1 gång/år så vad fan!! Jag bantar väl sedan! Aaahh, men min mage sprängs ju (och eftersom jag åt laktosprodukter såsom jordgubbstårta med grädde och hemmagjord potatissallad så var min mage inte överens med mig under kvällen). En läxa till ikväll är att inte äta något med laktos i, jag mår sååå illa då! Bläää!!

Sen tappade jag bort min Magnus och letade och letade men förstod inte att han hade gått in i husvagnen som stod uppställd på gården, med sin kusin och Johan. Hmm, vad göra!?? Jag började bli trött och klockan var väl ungefär 23.00 på kvällen så jag gick hem från bygdegården och festen till Magnus föräldrar där vi slaggade! Kändes olustigt gåå ända hem, jag visste inte hur långt det var dit, bara vägen dit! Efter en 20 minuter så blev jag lite orolig, jag såg några hus på vägen men området såg minst sagt obekant ut. Är jag verkligen på rätt håll började jag att fundera!?? Sen var det mörkt ute och att gå ute själv efter en landsväg kändes inte bra. Men men.. sen såg jag kyrkan som Magnus pappa jobbar i, puuh äntligen tänkte jag!! Hade rätt så ont i mina fötter då.. bara en bit kvar nu. Kämpa på!! Sen hade jag ju ingen dörrnyckel, och jag ville ju inte väcka dom som sov, men dörren var olåst, så gulligt av dom att lämna dörren olåst så vi kunde komma in!! Jag lade mej på en uppblåsbar madrass som redan var färdig och klar att använda, men den var inte så skön att ligga på faktiskt! Jag föredrar såklart en riktig säng. Nåja, skönt vara hemma hos dom igen, Magnus var däremot kvar och kom sedan efter 45 minuter. Sen vaknade vi 06.30 i morse när Samuel vaknade. Sen åt vi frukost, mackor och kaffe.. och ikväll väntar fest igen i samma bygdegård!! Suck tänkte jag först, samma plats och där var vi igår och jag fick nog av festandet och partajandet igår, men det ska faktiskt bli skoj träffa alla, lite annat folk där ikväll! Blir nog en tidig kväll tror jag, vi ska inte dricka nåt eftersom vi ska köra hem sen direkt efter festen! 

Bilder från partyt och festen kommer sedan!!  

Kommentarer
Postat av: Bella

haha=D Nä jag har min sambo sedan något år tillbaka o honom håller jag hårt i=D



Vad bra att du jobbar på canon! Då vet jag ju vart jag ska vända mig när jag får problem;-) Lät ritkigt härligt med riktigt midsommarfirande. Vi har inte haft de så sedan jag blev vuxen=( Hoppas att ni får en rolig kväll ikväll!

Kramar

2008-06-21 @ 16:09:45
URL: http://jagomittliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0