min kortaste arbetsdag..

vaknade i god tid imorse så jag kunde göra mej i ordning och platta håret och äta frukost! Helt underbart ha lite tid över på morgonen. Men oj, visst tar det tid att göra en till person färdig också, vem är då det!? Jo, min lilla älskling och mitt allt! Min alldeles egna lilla gosse! Han går efter mej på morgonen, ska med in på toaletten och har nu kommit på hur han ska öppna kylskåpet själv! Lilla gubben, kan jag inte få vara ifred ens på toaletten!? =) 

Sen på vägen till mitt jobb hörde jag på "galningarna" på Rixfm såklart, de är så roliga och förgyller hela min dag faktiskt! =) En kille ringde in till Rixfm och han var helt otrolig, han kunde ange exakt vilken veckodag det var, bara han fick ett datum och år! Titti, Roger och Gert gav sina födelseår och datum och han kunde exakt ange vilken veckodag det var just då!! Otroligt va!?? Jag googlade och fann ingenting på mitt födelseår 1976 och mitt datum! Varför? Så nu funderar jag nog på detta ett bra tag.. för visst måste man väl få fram detta själv! När jag hittar info om detta så ska jag skriva om viktiga händelser på min födelsedag/år på min blogg, jag lovar!! =)

Idag är det så skönt, för jag slutar alltid 11.30 på just torsdagar.. men inte så länge till för 4/8 börjar jag jobba heltid igen! Mina föräldrapenningdagar är helt slut! Ska bli skönt få ta det lite lugnt innan jag ska hämta Samuel på dagis.

satt och funderade och funderade.. igår på hur vädret ska bli till min semester!?? Det får bara inte regna och regna och regna.. då blir jag sur, skitsur! Ok, om det regnar nån dag men nu ska vädergudarna veta att de ska vara snälla mot mej!! =) Ska bli härligt åka tåg till Göteborg v.28 men först fyller Magnus pappa 60 år, så på måndagen firar vi honom! Vad köper man till en 60-årig svärfar egentligen!?? En blomma får han av mej som jag vet nu.. sen får väl Magnus stå för påhittet om en passande present!?

Hit ska vi i sommar, underbara Göteborg och Liseberg. Hoppas på roliga karuseller till min lille pojke också! Finns säkert en del barnkaruseller han kan tycka om!

Nån som vet vilka åtattraktioner som passar en 2-årig pojke!??

Lisebergskaninerna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0