Jag lääääängtar till midsommar!! Ledigt å allt!!

Jag längtar å längtar å längtar igen efter midsommar, gud va skönt det ska bli, eller hur!?? Vad ska ni hitta på? Här blir det midsommarfirande i år för sambons lillebror som fyller 30 år på självaste midsommarafton!! Christer, vi ska fira dej så mycket vi bara kan!! Du ska inte gå nykter hem, jag lovar!! Jag ska vara snäll å dela med mej av lite roliga tips på vuxenlekar.. =) Hittade dessa lekar där några ser rätt så roliga ut faktiskt, eller!? Här är dom: http://hem.passagen.se/annaxx/vuxenlek.html

Jag måste lida av en enorm tristess idag, har redan tryckt i mej en massa chokladbitar.. så himla gott!! Herregud, länge leve chokladen!!

Lovar att återkomma med tips på mina chokladsajter!! =)

~så ljuvligt gott~
underbart med choklad!!

Skönhetstips såhär inför sommaren.. kan behövas efter allt onyttigt man äter och stoppar i sej! Jag blir som en mattok så fort solen tittar fram och jag ska ut och njuta av den fina sommaren!

Våga prova att göra dina egna masker:

* Ansiktsmask 1: Ta en avokado. Mosa den och smörj in ansiktet. Blanda samman med en banan. Bra mot torr hud och även passande för lite fetare hud.
* Ansiktsmask 2: Hårdvispa en äggvita och smörj in ditt ansiktet. Drar samman porerna och får dig att känna dig fräsch.
* Ansiktsmask 3: Mosa en banan och smörj in ansiktet. Bra mot fet hud.
* Ansiktsmask 4: Mosa jordgubbar och stryk in i ansiktet. Det ska bleka hyn en aning. Men du bör dock inte göra det om du har känslig hy.
* Ansiktsmask 5: Klappa in honung i ansiktet. Sitt med den i tjugo minuter. Skölj. Honungen drar ur orenheter. 
* Hemmagjord ansiktspeeling: Tvätta dig med en näve havregryn utblandat med lite cleansing milk, (Nivea funkar utmärkt). 

* Ett råd från förr: Knäck en äggula i håret och smörj in. Tvätta sedan som vanligt. Varför? Håret blir följsamt och mjukt.

* Skölj håret med öl. Då blir det fylligare och lättare att forma.. sägs det!? Har aldrig testat det faktiskt. Öl!? Jag vet ju att det har funnits ölschampoo för det har min pappa haft när jag var liten.


Badolja för kärleksbad
Gör din egen badolja och hoppa i med din käresta! Fiffigt va!? =)  Lite vegetabilisk olja och några droppar eterisk olja är allt som behövs.

Blanda:
10 ml olivolja eller rapsolja

tillsätt några droppar av:
6 dr ylang ylang
6 dr bergamottolja
1 dr patchouliolja.
4 dr lavendelolja.

Jag gillar lavendel allra bäst! Vid kalla händer och fötter hjälper rosmarin-, tall och enbärsolja, som sätter igång blodcirkulationen. Tillsätt antingen var för sig eller blanda alla tre eteriska oljorna, dock högst 20 droppar totalt till 10 ml oliv- eller rapsolja. Tänk bara på att inte ta för mycket droppar, då kan det lätt bli för starkt och kan tom vara skadligt för din hud!


Kommentarer
Postat av: Bella

Gillar dina små tips! Dessutom så skriver du på ett sätt som är lätt att följa och förstå sig på=)

Tycker det är kul och se stilmallen igen, samma som jag utgått ifrån när jag gjorde om min blogg=P Fast skillnaden är rätt stor nu=O

2008-06-16 @ 14:57:07
URL: http://jagomittliv.blogg.se/
Postat av: Linn

Gud vilka bra tips! Precis vad jag behövde.

2008-06-18 @ 11:00:30
URL: http://lodjuret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0