Dagen innan midsommar!

herregud, jag är beroende av frukt alltså! Kan man vara fruktoman eller!?? Jag stoppar säkert i mej 3-4 frukter om dan! Bra säger alla, men det är ju socker i frukt också, fast nyttigt socker antar jag!? Fruktos, men att äta för mycket av det goda kan ju inte vara bra!? Jag vet att frukt är såå nyttigt men det kan väl inte vara skadligt? NEJ NEJ, det är bara nyttigt ju! Imorgon ska jag äta jordgubbar men jag ska hålla mej ifrån allt vad laktos är!! Mår så illa av laktosprodukter, så glass eller grädde får jag skippa! Och sill äter jag inte, jag får i mej det men jag gillar inte sill alls, så varför äta det då? Alla tjatar om att det inte är riktig midsommar om man inte äter sill, men vadå? Jag äter ju jordgubbar och för mej är det inte midsommar för att man äter sill!! Midsommar för mej är sol (även om vi i år inte får nån sol imorgon), äta gott, grilla, jordgubbar, blommor, midsommarstång, snapsar, snapsvisor, dans runt midsommarstången.. Inte nån äcklig sill som tar död på hela mej!! Usch och blää!!

Sitter på jobbet nu, kom 07.45 idag, rätt så tidigt för att vara mej, annars brukar jag dyka in precis 08.00.. tänkte jag skulle få lite saker gjorda såhär när jag var titig men så började Anna, min kollega att prata med mej och vips så slog klockan 08.00! Ja ja, vad kan man säga om matchen igår mot Ryssland annars!? Jag är som jag har sagt i tidigare inlägg inte alls fotbollsintresserad vill jag själv säga, men just EM och VM och såna stora händelser, då tittar jag gärna. Ryssland var faktiskt värda att vinna tycker jag! Sverige hängde inte alls med i deras tempo och var inte beredd på deras snabba anfall.. Visst låter jag som en sportjournalist nu!? Jag!? Jag är bara uppspelt över detta eftersom Sverige nu inte längre har tagit sej vidare i EM.. :-( Jag och Magnus bestämde att vi skulle se en fotbollsmatch på Bishop Arms, äta nachos och dricka öl eller hamburgertallriken dom har där, men vi får nöja oss med att titta på kommande matcher utan Sverige!

Förresten, gud va jag vill titta och lyssna på dessa underbara röster i Göteborg 9 juli!! Ska bara ringa och ändra boendet då, så vi stannar en dag till! Vi kommer till Götet annars 10 juli och då missar jag ju dom isf!

Här är dom; de 4 sångfåglarna:

Calaisa


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Hej syrran! Kul att du bloggar, ska hålla koll på dig här :) En lite korrigering bara staden du kommer från är knappast norrlands största kuststad..;) norrbottens största kanske :) haha. Nu kommer snart min älskling hem så ska vi äta lunch, sen ska jag åka och jobba. Lite orättvist när han jobbar halvdag idag och är ledig hela helgen och jag ska jobba hela helgen! Nåja, jag har ju roligt jobb i varjefall :) puss o kram

2008-06-19 @ 11:05:32
URL: http://ellesblogg.webblogg.se/
Postat av: Bella

Vad gullig du e=D

jag håller på att utbilda mig till gymnasielärare, idrott o geografi som ämne=)



Man ska äta MINST 500g frukt o grönt om dagen enligt svenska näringsrekomendationerna, så fortsätt du att knappra frukt;-)

2008-06-19 @ 11:06:56
URL: http://jagomittliv.blogg.se/
Postat av: Bella

Glad midsommar!!!!

Kramar

2008-06-20 @ 10:50:09
URL: http://jagomittliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0