Vindruvor...

nu ska jag tala om hur mycket jag gillar vindruvor!!! Blev sugen på dom när jag var och handlade idag. Komiskt i det hela är att M ska handla öl och vin i Tyskland imorgon. Han sover hos sina föräldrar inatt då dom ska åka tidigt imorgon bitti. Vad passar inte bättre då än att skänka en tanke åt just vindruvan? Det är ju enligt mej bara sååå gott att mumsa på, och särskilt när jag är själv som nu. Och vad gör då jag? Jo, jag käkar vindruvor, jag har nog käkat upp hela påsen snart, den minskar snabbt! Oj oj, vad goda dom är och nyttigt värre!



Middagspanik!?? Lugn, här har du både pengar och tid över..

Vill dela med mej av ett smarrigt recept när jag ändå talar om just vindruvor, här kommer det!

Druv-kyckling med ädelost och ris
1 grillad kyckling
200 gram ädelost (jag tar alltid Kvibille)
2,5 dl grädde (jag tar mellangrädde)
några vindruvor (gröna eller röda)
ris

Börja med att skära kycklingen i bitar, smula ned ädelosten i grädden i en kastrull som du sedan låter koka ett par minuter (ca 5 min). Ta fram en eldfast form (som du smörjer) och slå på ugnen på 175 grader. Lägg i kycklingbitarna som du har skurit och häll den färdiga såsen över kycklingen. Vindruvorna läggs på 5 minuter innan kycklingen är klar, bara så de blir mjuka och varma. Tillagningstid i ugnen ä 15 minuter totalt. Servera med kokt ris och en grönsallad! Klart att äta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0