fixa sjövatten här i byn...

nu ska vi fixa en slang som ska ta vatten från sjön vid bevattning har jag förstått det som! M vet inte så mycket om det verkar det som, men det är nog det som är tanken. Nu är M och de andra männen i byn och fixar med detta. Jag och Samuel har kört en runda med hans 3-hjuling. Att trampa är fortfarande lite svårt för honom.. men jag styr med ett långt skaft där bak som hjälp.

Pratade med mamma igår och vi pratade lite om vår resa nu i september. Vi funderar på Kreta men vi får se. Mamma ska gå in på en resebyrå och kolla upp priser och hotell. Vi väljer nog ett 3+ eller ett 4-stjärnigt hotell till slut. =) Jag kan tänka mig att åka till ön Santorini (den svarta ön) men samtidigt vill vi ju ha grönska och mycket blommning så vi får se. Turkiet lockar inte mig så mycket, pga de oroligheter jag har hört på tv där men vi får se. Rhodos är också fint, där har jag ju varit så det är nog roligare att åka till ett ställe där allt är nytt och spännande!

I katalogerna så är det Kreta som regerar för mej! Nog om det, det blir nog bra.. bara vi får resan bokad så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0