bloggpaus? Nej bara semester...

då har jag bloggpausat ett tag då vi har varit på semester, ska försöka sammanfatta resan till Göteborg så gott jag kan! På väg med Kust till Kust tåget till Götet så var Samuel som tokig, han ville inte sitta still efter en sådär 20 minuter och springa omkring i tåget går ju inte heller. Inget var bra nog till honom, han måste ha varit väldigt trött eller nåt! Väl framme så köpte vi Göteborgspasset på turistinformationen i Nordstan, (herregud vi höll inte på att hitta dit).. snurrade säkert med barnvagnen åt alla håll och frågade oss fram.. suck! Väl framme med spårvagnen på Mölndalsvägen så hittade vi vårt Vandrarhem mitt emot Liseberg och Universeum. Fick tipset om detta vandrarhemmet på FL men hmm vad kan jag säga om det? Tjafs om att vi inte fick avböja vår natt mot söndagen började redan vid ankomst.. trevligt? Näe, skulle ha avbokat den natten minst 48 timmar innan avbokning men vi gjorde det 50 timmar innan istället.. sjysst va!? Näe, jag sade att vi inte tänker betala för en natt vi inte ska sova där.. men hon sade att vi var tvugna göra det, och att de hade ändrat sina bokningsregler/avbokningsregler. När då? Efter jag gjorde min bokning den 12:e maj! Och inte stod det heller på vår bekräftelse i vårt mail vid själva bokningen. Ja ja, skit samma då tänkte vi till slut det blir nog bra. Väl framme däckade Samuel efter en 30 minuter ungefär. Han var helt slut och sååå trött stackarn! Så torsdagen var helt enkelt en tröttsam dag. Vi gjorde inget särskilt då utan vi tog det mest lugnt. Fredagen gick vi i Nordstan och åkte på sight-seeing tur med buss och gick på mysiga restauranger och caféer. Vi åt på Condeco flera gånger, så mysigt ställe! Och vad många sushiställen vi såg överallt, men inget vi testade ändå. Bilder från Liseberg kommer senare!! Det var mysigt och väldigt trevligt på Liseberg, vi åt på puben "Tyrolen".. pommes med kött och bearnaisesås.. mums!! Samuel tyckte om att åka karuseller med Pernilla, bl a kaffekoppen.. jag och Magnus åkte bergochdalbanan medans min kompis Pernilla tog hand om Samuel!

Här kommer bilder från vår 4-dagars resa till Göteborg

05.30 på morgonen.. trött? JAAA



tåget på väg... till Göteborg


seight-seeing turen med bussen


fiskekyrkan


Samuel i tågfönstret


någon kyrka vi fotade


den guidade bussfärden genom staden (efter vår guidetur)


vy från båten "Paddan"


roligt åka med "Paddan"


Masthuggarkyrkan om jag inte minns fel


vi i bussen genom Götet


Svenska mässan (var med min väninna Pernilla på hälsomässan här tidigare i år)


pelikaner i Slottskogen


sälungar simmar (Slottsskogen)


rovdjur?


getter i Slottsskogen


blommor i Botaniska Trädgården




"Paddan" har lämnat land..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0