"Hissat & dissat" idag!!

Igår blev jag inbjuden av ett undersökningsföretag att delta i en undersökning på ett hotell i min stad! Kul tyckte jag och jag skulle dessutom bli belönad med 400 kr + middag under kvällen för själva undersökningen! Undersökningen ska handla om "trygghet i hemmet" och ska ta cirka 2 timmar.. Jag tackade såklart ja till det efter att ha surfat in på deras hemsida! Kul va!?

Det blev sen en lång kväll igår, var i Skruv (en tråkig lite byhåla) med Gunilla och jag kom väl hem vid 20.30 tiden ungefär.. suck! Vad skönt det var att äntligen få komma hem, och jag hann se Samuel i 2 minuter bara.. =( innan Magnus skulle köra honom till farmor och farfar (skulle sova över där) eftersom vi helst inte vill vara lediga från jobbet såhär innan semestern börjar. Han har en ögoninfektion (ganska lindrig) tycker jag, men dagiset ville att han skulle stanna hemma eftersom han kan vara en smittorisk för de andra barnen.

Längtar till vår Göteborgsresa börjar.. ska bli skoj träffa min goa vännina Pernilla också! Inte ofta vi träffas tyvärr, hon var så gullig och skickade ett vykort till mig, med gratis inträde till Liseberg.. snällt va!? =) Men vi kommer ändå såklart att köpa Göteborgspasset när vi är där, det tjänar man på säger ju alla!

Funderar också på om det är något annat vi inte får missa när vi ska till Göteborg..!?? Liseberg, Slottskogen, Botaniska trädgården, Avenyn, Paddan, Skärgårdstur.. mer då!?? Nån som har nåt tips där ute!?? =)

Nu mina vänner - ska jag Hissa & Dissa
Nu ska jag hissa och dissa här på min blogg!! Älskar ju folket på Rixfm så nu tar jag detta i egna händer! Kul va?

Dagens Hissa - måste för mig vara att jag har så himla trevliga arbetskamrater och att arbetsmiljön är så avspänd. Kan såklart diskuteras men fokus på det positiva blir det idag! Sen måste jag ju hissa att jag har förlagt min semester till juli månad, då min mamma och hennes karl ska komma till oss! Jag måste ju även om det är för sent, hissa den svenska sommaren och då är det midsommarmaten och allt gott man äter jag hissar! Kan något slå det? Det tycker inte jag ialla fall.. Jag måste bara hissa min kära mormor, hon är världens bästa och klokaste kvinna på så många sätt!!

Hör här bara:
man kan tala med min mormor om allt, hon skickar gulliga brev, vykort, trisslotter, uppmuntrande ord och så är hon så himla go att prata med. Hon är A L D R I G nedlåtande mot mig. Jag är nog det bästa som finns känns det som och glad är jag försås för det! Hon låter nästan som Astrid Lindgren (barnboksförfattaren). Söker folk en ny barnbokspratare, så finns ingen som passar bättre till det än just min kära mormor! Och självklart ska jag skicka ett fint vykort till henne när vi åker till Göteborg. Hon är 85 år gammal och pigg och supersmart.. vill inte ens tänka tanken på att man någon gång kan förlora henne!! =(

Dagens Dissa - jag dissar såklart den svenska sommaren också, inte för att sommaren är tråkig utan för det pissdåliga sommarvädret som erbjuds! Vad pysslar vädergudarna med egentligen!?? Semester året runt eller?! Sen dissar jag alla busschaufförer i vår stad som bara kör rakt ut utan att se sig för om det är bakomliggande bilar som är bakom!! Skärpning till er och en stor risbukett får ni från mej!!! Aaarg!! Sen ger jag dom även en 2:a dissning pga att många busschaufförer bara börjar köra när en äldre människa går sakta för att sätta sej på sin stol!! Hallåååå??! Människan sitter inte ned, så stanna bussen liksom! Det hände en gång när jag var på väg.. till skolan att jag sade till en busschaufför på skarpen, när detta hände en gammal dam!! Tog lite tid ok, men så gör man bara inte! Sen dissar jag folk som svär ofta, låter så obildat och är bara tråkigt! Fy skäms!!

Nåja, nu blev det ju många dissningar och hissningar idag.. ska nöja mej med mindre framöver!

"Vad hissar och dissar ni kära läsare"?? Låt höra!!

Kommentarer
Postat av: Bella

mitt tråkiga badrum e ju inte så mkt att se;)



haha hissa o dissa=D Jag hissar att jag ska få komma iväg på en liten minisemester idag

Dissar.. Hmm... Alla cyklister här i stan! Fy tusan för dem! Var en som cykla ut framför bilen idag igen, blir idiot på dem!



Ha de så bra så länge=) Kramar

2008-07-01 @ 14:58:12
URL: http://jagomittliv.blogg.se/
Postat av: Lovisa

SV: Jag fick diagnosen när jag fyllde 18.. dvs strax 2 år sen.



Jag har hft mina problem sålänge jag kan minnas.. Mer eller mindre.

(Man får ju inte sätta diagnosen förens man fyller 18)



Kul att du kika in i min blogg och kommenterade!

Välkommen åter!

2008-07-01 @ 15:49:47
URL: http://francesbean.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0