OS i Peking...

vad har hänt här då? Massor men just idag ska jag skriva lite om OS i Peking.. jag tittade på nyhetsmorgon imorse och blev minst sagt arg över hur de stackars kineserna tvingas leva pga att OS ska hållas i Peking! En miljon, ja 1000.000 kineser tvingas lämna sina hem för att OS ska äga rum och få den plats kineserna tror att vi västerländare behöver! Suck kan jag bara säga om nåt sånt! En sån landsregim de lever i och med sån fattigdom som Kina besitter så "skäms jag" faktiskt ibland över att vara "västerländare"! Hus rivdes och folk tvingades lämna sitt hem och sin trygghet pga detta. Hmm, nu har jag fått sagt det och nu känns det lite bättre!!

Iaf igår var vi hos Jenny med familj på grillfest, vädret var sådär men de bjöd på underbar mat och trevligt sällskap! Vi spelade spelet "Lögndetektorn" - kul spel med frågor (många pinsamma) och detektorns uppgift var såklart att ta reda på om man talade sanning eller ej. Jag klarade mig rätt så bra tror jag!? Var himla kul träffa dom igen och kul träffa Christine med familj också. Varje gång vi ses så märker jag att barnen bara växer och växer..

Här kommer lite bilder!

alla barnen samlade.. förrutom minstingen Isak då..


Samuel leker i deras mysiga trädgård..


Kommentarer
Postat av: rocketqueen

Förresten, vilken otroligt härlig blogg du har! Det var längesedan jag bokmärkte en blogg men nu är det dags. "Privata" bloggar brukar inte intressera mig speciellt men din bara lyser av en så härlig glöd! Tack!

2008-08-05 @ 15:37:36
URL: http://rocketqueens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0