"Light feeling"...

Hur går det med min träning? Det går skitbra faktiskt, tränade igår för 3:e dagen denna veckan, går riktigt bra faktiskt! =) Pepp pepp till mej själv!! Åker oftast direkt efter jobbet, med färdigpackad väska och allt, då finns ju ingen ursäkt god nog! haha.. Köpte en färdigsallad med räkor på Preem innan jobbet, ska inte äta Rhode Island såsen till.. den ska slängas!

Hur känner jag mej då när träningen har kommit in i mitt liv? Mycket piggare som sagt och gladare. Jag tänker alltid på vad jag stoppar i mej.. jag? Tänker jag på sånt? Japp, det gör jag faktiskt syrran! Jag tycker att mina svarta favoritbrallor har fått mindre av "jag" däri. Peppar, peppar!!

Men.. sötsuget då??! Hmm, lite svårt det där.. men jag proppar i mej en massa frukt istället. Tror att det är bättre.. är ju fruktos i frukt, kanske inte så mycket bättre men färre kalorier iaf! Självfallet blir jag godissugen eller sötsugen rättare sagt, då dricker jag mitt bubbelvatten som jag alltid har med mej i en flaska!

Fuskar jag? Joo, det gör jag tyvärr.. men det går framåt! Jag syndar med lite choklad ibland, men inte ofta ändå.

dags jobba vidare nu..

Peppa mej, jag behöver det!! Det kommer säkert komma motgångar, jag vill och ska inte ge upp!!

Nån som har tips på någon bra detoxmetod??

Kommentarer
Postat av: Feclicia

Hej,

jag har ett bra tips på detox metoder.Genom att ta bort kött, fisk, de flesta mejeriprodukter, bröd, socker, koffein och alkohol ur din diet, rensar du kroppen från slaggprodukter och gifter.

istället ska du äta grönsaker, frukt, nötter, bär, quinoa, råris, naturell yoghurt och getost. det bästa är att man kan äta sig mätt på det jag nämnt! jag gick ner 6 kilo på två veckor p.g.a detta. ett mycket bra tips på man vill rena sin kropp från otrevligheter. hoppas du lyckas då du verkar ha motivationen. Lycka till!

2008-08-20 @ 09:43:48
Postat av: Tezz

Hej!

Nej jag äter nog inte så nyttigt.. eller mest husmanskost. Är ganska så beroende av choklad..

Men jag äter inte stora mängder utan mindre och oftare.

Jag är ute med hunden, barnen annars tränar jag inget nu.

Höll på med westen ridning nu fram till sommaren.

Men det blir inget mer med de nu, då jag får problem med lederna när det blir kallt. (speciellt händerna och fötterna)

Ska fixa cykeln nu.. skönt att komma igång och röra på sig mer!

2008-08-20 @ 11:37:47
URL: http://mamtezz.blogg.se/
Postat av: Tezz

Va duktig Du är!

Perfekt att åka direkt efter jobbet!

Skönt att komma hem och känna att man gjort allt man ska!

Tror inte choklad är så farligt, i lagom mängd :)

Det ska ju ial vara bättre än annat godis!

ju högre % kakao, dessto nyttigare choklad ;)



Peppar på- pepp pepp :D!

2008-08-20 @ 11:40:28
URL: http://mamtezz.blogg.se/
Postat av: Vaniljlatte

Åh! Nu design. Snyggt! :) Eller har jag gått in i fel blogg? :P



Om chokladsuget sätter in alltför hårt så ät mörk choklad 70%. Det bästa med mörk choklad är att du får i dig det söta som ger dig "berömmet", men det bittra gör att din hjärna tror att det är giftigt så du äter inte så mycket! Källa: paulun - min husgud!

2008-08-20 @ 12:51:41
URL: http://vaniljlatte.blogspot.com
Postat av: Vaniljlatte

Äh! jag ska också synda idag.. nej. njuta. För man måste få njuta också. Någon sa till mig att det är inte den där biten man njuter av man går upp av, utan av det där ätandet man gör utan att vilja äta. Nåt sånt. Och hon har ju rätt. Det är inte en näve naturgodis/choklad/chips whatever någon gång ibland som gör att man går upp, snarare de där stora påsarna man smäller i sig för ofta. (eller nävarna alltför ofta)



Vet du? Om du skriver in dig på namn/url när du kommenterar i min blogg, blir du direktlänkad. :)

2008-08-20 @ 13:03:35
URL: http://vaniljlatte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0