Hänt i helgen!?

då var det måndag igen, vad har hänt i helgen då? Jo, i fredags blev det hemmamys i soffan framför tv:n (men stilla satt vi ju inte) det hade Samuel redan bestämt! Vad gör man när man har en vild 2 1/2 åring där hemma? Lite lugn och ro väl? Njee, inte direkt.. och i lördags var vi också bara hemma.. men igår var jag i simhallen och tränade styrketräning. Ett hårt och intensivt pass kan jag ju säga, det kändes verkligen i kroppen efteråt! En lite konstig kille dök plötsligt upp när jag satt och tränade "maskinen där man särar på benen och kniper ihop" - som tränar insida lår.. du ska hålla i den där plattan du ser på golvet när du tränar.. sade han plötsligt!! Öööhh, what? Näe, det ska man inte.. enligt bildbeskrivningen så ska man bara sitta rak i ryggen och hålla armarna efter sidorna i ett par handtag som finns!

Nåja, det är vad helgen har handlat om, en lugn helg med andra ord!

Banta? Näe, jag ska äta rätt och träna mig till några kilos viktminskning!!
jag ska verkligen försöka gå ned några kilo nu innan resan till Turkiet, inte bara för själva resan såklart utan för att jag mår bättre då. Har som mål att jag ska gå ned cirka 10 kg totalt men inte till resan då förstås, utan jag får starta med små delmål och ha som slutmål att jag ska ha gått ned cirka 10 kg fram till jul! Jag ska helt utesluta vitt ris, pasta och potatis ur min kost! Kanske mår jag bättre bara av det?! Sen blir det till att äta GI-mat och träna minst 2 gånger/vecka. Tror ni jag lyckas? Jag tror det faktiskt! Jag ska köra på, så får vi se.. uppdatering kommer!

Kommentarer
Postat av: Vaniljlatte

Har du käkat GI förut? Jag gjorde det innan jag blev gravid, mådde faktiskt mycket bättre.. när jag väl kommit in i det. Första 2 veckorna var hemska!



Duktig du är som ska ändra livsstil, för det är ju det det handlar om. Gillar inte ordet bantning.



Kolla in min gamla gi-blogg om du vill ha lite små tips :)



http://theycallmeamilf.blogg.se/gi

2008-08-19 @ 07:03:35
URL: http://vaniljlatte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0